ХРИСТИЯНСЬКА МОДЕЛЬ ОСОБИСТОСТІ ЯК ДЖЕРЕЛО ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ НАЛЕЖНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2522-4700.34.123009Ключові слова:
відкритість, віра, виховання, належне педа-гогічне мислення, любов, освіта, особистість, свобода, співпричет-ність, соборність, творчість, християнська антропологія, уні-кальністьАнотація
Розглянуто суттєві характеристики особистісного образу буття – абсолюти людського, які визначають у християнській антропології антропологічну модель особистості. Акцентовано увагу на таких суттєвих характеристиках, як свобода, любов, від-критість, творчий характер, цінність, унікальність, цілісність і неподільність, самосвідомість, соборність. Наголошено, що така християнська модель особистості постає джерелом основних принципів належного педагогічного мислення.
Посилання
Амонашвили Ш.А. Содержание и смысл гуманной педагогики [Электронный ресурс] / Шалва Александрович Амонашвили // Сайт «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація гуманної педагогіки». – Режим доступа : http://gumanpedagog.org.ua/index.php?option=com_content &view=article&id=4&Itemid=15&lang=uk.
Батищев Г.С. Три типа педагогики / Г.С. Батищев // Батищев Г.С. Избранные произведения / Г.С. Батищев ; под общ. ред. З.К. Шаукено-вой. – Алматы : Институт философии, политологии и религиоведения КН МОН РК, 2015. – С. 546–554.
Батіщев Г.С. Діалектичні рядки. Мудрий / Г.С. Батищев // Фі-лософська і соціологічна думка. – 1993. – № 4. – С. 84–85.
Бердяев Н.А. Смысл творчества [Электронный ресурс] / Н.А. Бер-дяев. – Режим доступа : http://www.vehi.net/berdyaev/tvorch/index.html.
Буцяк І.Д. Концепція «глибинного спілкування»: філософсько-педагогічний аспект [Текст] : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / Ірина Дмитрівна Буцяк ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. Олеся Гончара. – Дні-пропетровськ, 2015. – 20 с.
Возняк В.С. Всеєдність як онтологія та логіка свободи / В.С. Воз-няк // Грані. Науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. – 2011. – № 5 (29). – Дніпропетровськ : Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара, 2011. – С. 44–46.
Возняк В.С. Співвідношення розсудку і розуму як філософсько-педагогічна проблема : монографія / В.С. Возняк. – Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2008. – 357 с.
Гаврилюк Т.В. Людина в християнській антропології ХХ – ХХІ століття : монографія / Т.В. Гаврилюк. – К. : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2013. – 334 с.
Георгий (Шестун). Основные понятия педагогики с точки зре-ния православной традиции [Электронный ресурс] / Иеромонах Георгий (Евгений Владимирович Шестун // Православный образовательный пор-тал «Слово». Педагогика. – Режим доступа : http://www.portal-slovo.ru/ pedagogy/37927.php.
Зизиулас И. Личность и бытие [Электронный ресурс] / Иоанн Зизиулас, митрополит. – Режим доступа : http://www.apocalyptism.ru/ John-Zizioulas.htm.
Зеньковский В.В. Проблемы воспитания в свете христиан-ской антропологии [Электронный ресурс] / В.В. Зенковский. – Режим доступа : http://www.odinblago.ru/problemi_vospitania/
Зеньковский В.В. Об образе Божием в человеке / В.В. Зень-ковский // Вопросы философии. – 2003. – № 12. – С. 147–161.
Ильин И.А. Путь к очевидности / И.А. Ильин. – М. : Респуб-лика, 1993. – 431 с. – (Мыслители ХХ века).
Лимонченко В.В. Опыт философской аналитики антрополо-гического дискурса в Православии : монография / Вера Владимировна Лимонченко. – Дрогобич : Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2014. – 475 c.
Лосский В.Н. Очерк мистического богословия Восточной Церкви. Догматическое богословие / В. Лосский. – М. : Центр «СЭИ», 1991. – 288 с.
Маніфест гуманної педагогіки [Електронний ресурс]. – Ре-жим доступу : http://gumanpedagog.org.ua/index.php?id=127&Itemid=63 &lang=uk&option=com_content&view=article.
Мейендорф И. Протоиерей. Византийское богословие. Исто-рические тенденции и доктринальные темы / Иоанн Мейендорф. – Мн. : «Лучи Софии», 2001. – 336 с.
Сахаров С. Рождение в Царство Непоколебимое. Свято-Иоанно-Предтеченский монастырь / Софроний Сахаров, архим. – М. : Паломникъ, 2000. – 224 с.
Чурсанов С.А. Учение о личности у православных богословов ХХ века как методологическая основа православной антропологии и гуманитарных исследований [Электронный ресурс] / С.А. Чурсанов. – Режим доступа : http://pstgu.ru/download/1149105182.chursanov.pdf.